right_side

--------------------

IP

Geng Bla3

Lalu Lalang





MusicPlaylist




Free Website Hosting


POsT sUDah

FlashTagCloud by Bla3

JenGUk2

All Malaysian Bloggers Project

MyFwen

Gempakstarz

National Geographic

BlogMalaysia.com

04 April 2009

:: PERSAHABATAN ::

Hhmmm.... Apakah erti persahabatan ?? Mungkin setiap orang punya definisi yang berbeza....bagi aku sahabat bagaikan lawan..dia lah tempat untuk aku :
~ bedebat ~
~ bertukar fikiran ~
~ melepaskan geram..erkk..maksudku meluahkan perasaan ~
~ bergaduh [ yg ni tak baik eh ] ~


Aku tidak pilih bulu berkawan dengan sesiapa pon, as long 'orang' itu buat aku selesa dengannya.. Tak kira la kau siapa, mat rempit, pencuri kedai emas, anak derhaka, pelacur, isteri yang curang, suami yang dayus..mereka2 ini MANUSIA biasa..sama macam aku..bukannya mereka tidak tahu tentang hukum agama.. kalau jahil sangat pasal agama pun, takkan mereka tak tahu apa tu dosa, apa pahala...Tapi kenapa aku masih boleh berkawan, dan tak menjauhkan diri dari mereka?

Prinsip aku senang sahaja. Semua orang perlukan TEMAN..ya..TEMAN..Teman untuk bercerita, untuk meluahkan masalah mereka..'SESEORANG' yang boleh di harap apabila di perlukan, sesorang yang boleh DIPERCAYAI... Apakah ASAS kepada sesebuah persahabatan??

KEPERCAYAAN..ya..itu yg paling penting

DAlam apa pun yang kita buat, kite kena JUJUR, baik dengan diri sendiri mahu pun dengan orang di sekeliling kita.... Kejujuran menjana kepercayaan..Amanah yang diberi jangan sesekali kita musnahkan...

Tapi aku selalu maafkan orang yang SELALU rosakkan kepercayaan aku pada dia..hanya dengan alasan, "PEOPLE MAKE MISTAKES"..setiap orang buat kesalahan termasuk juga aku..makhluk yang lemah nii..

Tapi..jangan melampaui BATAS..diriku ini bukannya SEMPURNA..diriku juga ada LIMITnya..jangan sampai jalinan persahabatan yang dibina terPUTUS begitu sahaja..perkara tu menunjukkan kita nii LEMAH..cerita KAMI The siries and Movie..banyak menyedarkan diriku betapa pentingnya persahabatan..tanpanya kita nii KOSONG..lemah tak berdaya..Kesimpulannya terciptalah formula ini :

~ SAHABAT = LAWAN ~

kita mencari SAHABAT bukannya LAWAN..tapi sahabat diumpamakan lawan..kerana bukannya semua sahabat boleh DIPERCAYAI..tapi diantara mereka kite akan JUMPA kawan yang boleh dipercayai jugak nanti..Cuma MASA yang menentukan..JAUHI VIRUS..cantik luar sahaja, manis mulut sahaja tak guna, kalau HATI KOTOR seumpama sampah yang di longgok sebulan..Dont judge people from outside..kerna ianya belum sempurna tanpa inside..

No comments:

Post a Comment