right_side

--------------------

IP

Geng Bla3

Lalu Lalang





MusicPlaylist




Free Website Hosting


POsT sUDah

FlashTagCloud by Bla3

JenGUk2

All Malaysian Bloggers Project

MyFwen

Gempakstarz

National Geographic

BlogMalaysia.com

13 April 2009

:: LECTURER AKU ::

Ketika orang lain duk relax tak kurang jugak masih ada lagi yang sedang lena dibuai mimpi....awal2 pagi katakan..aku hari ni ada kuliah MATH..walaupun kalau diikutkan kuliah dah habis minggu lepas..tapi lecturer aku begitu semangat mengadakan kuliah pada hari ini..tapi mujur gak ada klas hari ini sbab aku dah bosan duk dalam bilik keseorangan..huhu..tak tahu nak buat apa..peratus nak study pun skit jerr..

Kira2 kul 8 pagi aku bertolak ke kuliah..sampai jer kat klas aku tengok ramai dah ade termasuk lecturer MATH aku, Prof Izi..sebaik saje melangkah masuk dengar lah leteran dari Prof aku nii tentang kehadiran pada hari nii yang begitu skit..tak skit camne ramai yang dah pulang ke rumah masing2..cuti katakan..nama jer study week tp ramai yg ambil peluang balik rumah..katanya nak study kat umah..study ke??????..

Dengan kehadiran yang tak memuaskan..Prof aku tak ade mood nak mengajar..yer la..sape tak marah..kalu aku jadi Prof pun aku marah...dengan keadaan yang begitu sibuk sebagai seorang pakar motivasi yang menjelajah dari satu tempat ke satu tempat ditambah dengan jadualnya yg pack..dier luangkan jgak masanya untuk adakan klas hari nii..betapa semangatnya beliau nak mengajar hari nii walaupun baru pulang dari P.Pinang awal pagi tdi..hanya dapay lelapkan mata untuk seketika saje..tapi apakan daya bila masuk jer kelas hanya beberapa kerat jer yang hadir..lemah semangat dibuatnya..


Tapi macam mane pun aku amat respek dengan beliau..walaupun mood nak mengajar tu kurang beliau tak menghampakan kami semua yang hadir pada hari nii..sebagai seorang yang profesional beliau mengajar jgak seperti biase..bukan mengajar la tapi lebih kepada ulangkaji..banyak tips dan motivasi dihujahkan masa kuliah tadi untuk beri gambaran sbelum final exam nanti..lawakpun tak lepas mase kuliah tadi..dan kira2 kul 10 pagi kami bersurai..


1 comment: